تماس با ماصفحه اصلی
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد
   
    • بخشهای خبری
    •  
      منبع خبر :
      تعداد بازدید: 89
      کد: 190264
      تاریخ انتشار:
      ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
      عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

      شهرهوشمند، شهری پاسخ‌گوست

      سید محسن حسینی پویا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرهوشمند شهری است که بتواند پاسخگوی نیازهای اصلی و اساسی خود باشد.
      شهرهوشمند، شهری پاسخ‌گوست

      به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، حسینی پویا در تعریف شهرهوشمند افزود: در تعاریفی که از شهر هوشمند وجود دارد فقط به جنبه‌های الکترونیکی و حوزه مهندسی نرم‌افزار و IT توجه شده است و این در حالی است که شهر هوشمند تعریف عام‌تری دارد. تعریفی که رفتارهای شهروندان، داده و ستاده‌های شهری در آن مد نظر است. به عقیده من شهر هوشمند در یک نگاه بازتر شهری است که بتواند نیازهای اصلی و اساسی خود را در درون خود پاسخگو باشد. اگر آلودگی ایجاد می‌کند برای رفع آن برنامه داشته باشد؛ اگر زباله ایجاد می‌کند برای بهره‌برداری و امحای آن برنامه‌ مشخص داشته باشد و در نهایت با اکوسیستم طبیعی سازگار بوده و به آن زیان نرساند.

      عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای شهر در ادامه بیان داشت: در موضوع شهر هوشمند ما توقع داریم که کارهای جدید و نو هم ارائه شود. کارهایی که قطعاً در بستر الکترونیکی شدن فرآیندها هم صرفه‌جویی اقتصادی را به همراه خواهد داشت و هم افزایش سرعت، دقت و شفاف‌سازی عمکلردها را به دنبال دارد.

      وی به اجرای طرح ارائه خدمات کاملاً الکترونیکی در شهرداری منطقه 12 به صورت پایلوت اشاره کرد و افزود: اداره شهری چون مشهد که یک شهر فراملی محسوب می‌شود قطعاً به روش‌های سنتی، جوابگوی حجم نیازها و تقاضاها نخواهد بود و ما باید با سرعت هر چه بیشتر به ساخت بسترهای هوشمندسازی ارائه خدمات شهری در مشهد اقدام کنیم. تجربه اجرایی در شهرداری منطقه 12 تجربه خوبی بوده و نشان می‌دهد مسیر انتخاب‌شده مسیر درست و مناسبی است.

      حسینی پویا ادامه داد: شورای شهر با توجه به اینکه مقام اجرایی ندارد و عهده دار سیاست‌گذاری است اما سعی کرده با هدایت مناسب، مسیر را برای بروز و ظهور ایده‌های نو و دریافت آن‌ها از سوی مدیران شهری باز کند. نگاه ما هیچ‌گاه از بالا به پایین نبوده و سعی کردیم از خود مردم برای حل مشکلات کمک بگیریم و راه حل های پیشنهادی افرادی که خود درگیر مسئله بوده اند را مورد توجه قرار دهیم.

      وی در پاسخ به وجود سامانه های مختلف و متعدد الکترونیکی ارائه‌دهنده خدمات شهری بیان کرد: سیاست کلی در شورای شهر یکپارچه‌سازی سامانه های خدمت‌دهنده شهری بوده و هست. در این راستا برنامه ریزی های خوبی شده و  به نتایج مناسب هم رسیده است؛ از جمله ایجاد اپلیکیشن شهروندی «شهرمن» که با نگاه یکپارچه‌سازی کلیه خدمات الکترونیکی در مراودات عام شهری برای یک شهروند تهیه شده است. در این اپلیکیشن سعی شده با طراحی قدرتمند و قوی به گونه ای پاسخ گوی نیازها باشد و شهروند ضمن سهولت استفاده از آن، از سردرگمی برای استفاده از سامانه‌ها و نرمافزارهای مختلف الکترونیکی رهایی یابد. رایزنی‌هایی نیز شده است که این اپلیکیشن مختص شهر مشهد نباشد و سایر شهرهای کشور نیز با حمایت سازمان‌هایی چون شهرداری از آن استفاده کرده تا گستردگی و وسعت جغرافیایی دریافت و ارائه خدمت آن به نحوی باشد که مخاطب را در سفرهای برونشهری نیز تنها نگذارد. به این شیوه زائری که به مشهد نیز ورود می‌کند از قبل آشنایی لازم با خدمات ارائه شده از طریق این اپلیکیشن را داشته و راحت تر از خدمات شهری در مشهد برخودار می شود که قطعاً  در موفقیت مشهد برای ارائه خدمات به زائر بسیار اثرگذار خواهد بود.

       

      تعداد بازدید: 89
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
      0 0
      آیا این مطلب را می پسندید؟ بله خیر
مجموع بازدیدها : 7,128,635
تعداد بازدید امروز : 122
تعداد بازدید دیروز : 1,526
آخرین به روزرسانی : 11:33  1400/07/01
آدرس :

بلوار معلم- نبش معلم یک

تلفن :05131296464
فاکس :05136090502
رایانامه :fava@mashhad.ir
کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری مشهد می باشد.
تامین و به روزرسانی محتوای این سایت توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد انجام میگردد